KladnoDnes.cz
KladnoDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Němečtí experti prezentovali varianty tunelového řešení na trati Praha - Kladno

01.09.2020
PRAHA - Závěry posudků na nejvhodnější variantu trasy pod pražskými Střešovicemi v rámci projektu modernizace trati Praha - Kladno představil včera profesor Markus Thewes z Ruhrské univerzity v Bochumi. Podle jeho expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih, která má vést tunelem pod Ústřední vojenskou nemocnicí a kostelem svatého Norberta. K tomuto trasování se kloní i Česká geologická služba, která pro Správu železnic připravuje 3D model daného území.
Ilustrační snímek | Foto: Správa železnic
"Univerzita v Bochumi je mezinárodní odbornou autoritou, proto jsme ji oslovili s požadavkem na vytvoření vlastního posudku. Expertní tým vedl profesor Thewes, který je ředitelem Ústavu pro stavební techniku, tunelování a správu staveb bochumské univerzity. Tento uznávaný odborník se již podílel na výstavbě sedmi desítek podzemních staveb po celém světě," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tým německých odborníků zkoumal čtyři varianty. Kromě tří tunelových tras také vedení trati v současné stopě s částečným nebo úplným zahloubením. "Podle závěrů expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih následovaná variantou Střed. O trase tunelu rozhodneme na přelomu září a října," doplnil Jiří Svoboda.

Jižní trasování vede tunelem pod Ústřední vojenskou nemocnicí a kostelem sv. Norberta. Podle výsledků studie výstavba ani provoz tunelu tyto stavby ani žádné jiné na trase neohrozí a vliv vibrací při ražbě tunelu zanedbatelný. V oblastech, kde bude blíže povrchu, se nachází měkká zemina, která vibrace pohlcuje. Části, které povedou skalním masivem, jsou zase dostatečně hluboko, takže vibrace se k povrchu nedostanou.

Expertní tým posuzoval rizika výstavby jednotlivých variant při použití dvou hlavních technologických postupů. Zkoumal dopady metody NRTM (Nová rakouská tunelovací metoda), při které se nerazí tunel v celém objemu najednou, ale po částech. Potom zkoumal metodu ražby za pomoci plnoprofilových razicích strojů (TBM - Tunnel Boring Machine). U varianty zahloubení stávající trati se zabýval metodou Cut & Cover, která spočívá ve vyhloubení stavební jámy, postavení tunelu a jeho opětovném zasypání zeminou.


Zdroj: Správa železnic
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

ČSÚ: Nové obecní volby se v sobotu konaly v deseti obcích

Voliči v deseti obcích na území šesti krajů v sobotu rozhodli o novém složení obecních zastupitelstev. Počet zastupitelů zde klesl pod zákonem stanovený počet nebo se zde zvolená zastupitelstva rozpadla. O 70 mandátů se ucházelo 171 platných ...

Středočeský kraj zajistí školní stravování pro více než tisíc pět set dětí

Středočeský kraj se i v tomto školním roce zapojí do projektu "Obědy do škol". Cílem projektu, který zastřešuje Ministerstvo práce a sociálních věcí, ...

Značkou Středočeská Regionální potravina se pyšní Český hrášek, Harlekýn i 13 Polotmavá

Ocenění značkou kvality Regionální potravina si z rukou ministra zemědělství Marka Výborného, hejtmanky Středočeského kraje Petry Peckové a generálníh ...

Na příměstských a regionálních linkách PID dochází začátkem nového školního roku k zásadním změnám

Spolu se začátkem nového školního roku bude provoz systému PID navrácen do původního stavu před prázdninami včetně obnovení školních linek. Současně s ...

Ministerstvo dopravy: Modernizované úseky železnice do Kladna a na letiště mění svou podobu

Modernizace železnice do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla běží naplno na dvou místech. Rekonstruované úseky Kladno - Kladno- -Ostrovec a Pra ...





Čtvrtek 21.9.2023
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes